Tuesday, February 10, 2009

WAKTU YANG TELAH BERLALU...

3:53 AM

Melihat indahnya kerlipan bintang
di langit yang cerah,
mengelilingi rembulan
Aku teringat suatu waktu yang telah berlalu
Tentang suatu cerita .....
Tentang aku yang dulu
Hmm .....
Disaksikan oleh bintang itu,
jua si rembulan
Aku pernah berkata kepada diriku
Ada sesuatu yang tak bisa ku padamkan
Yang aku mahu ianya tetap begitu
Selalunya setia di situ
Biarpun waktu itu telah lama berlalu
Biarpun hakikat cerita itu sudah jauh dariku
Perlukah aku tulis kembali cerita itu?
Atau ku biarkan saja .....
Dan sepi?
Mungkin wajar saja .....
Ku biarkan ia begitu
Waktu yang telah berlalu
Memang tidak mungkin kembali
Apa yang ada .....
Waktu ini .....
Dan waktu yang sedang menunggu .....
Hmm .....
Bintang dan bulan mahu ke mana?
Kenapa ku lihat kalian seperti menjauhiku?
Kenapa kalian mahu pergi tinggalkan aku?
Bukankah aku sedang berbicara di sini
Tunggu .....
Jangan pergi
Jangan biar aku sendirian di sini .....
Bintang .....
Bulan .....
Tunggu dulu
Ingin ku khabarkan
Kenangan tetap ada di situ .....
Cuma .....
Waktu yang telah berlalu
Aku tak mengharapkan cerita itu seperti kemahuanku
Biarkan ia begitu, berlalu
Aku cuma mahukan cerita yang sedang ku lalui ini
Menjadi sesuatu yang terindah dalam hidupku .....
Abadi
CATATAN SI PUNGGUK

0 comments:

Post a Comment