Tuesday, February 10, 2009

SAAT KU TERMENUNG...

4:56 AM

Saat ku termenung memikirkanmu,
ku teringat kembali......
Peristiwa yang terjadi antara kita dulu...
Kau hadir saat ku perlukan seorang teman bicara di sampingku....
Kau berikan aku sepenuh perhatianmu......
Kau titipkan kata semangat padaku
untuk tabah menghadapi saat-saat dukaku...
Lalu ku paling menoleh padamu...
Kau hanya sekadar membisu...
Melempar senyuman yang penuh indah pada diriku....
Tanpa pernah jemu menemaniku....
Walaupun aku hanya diam terkaku....
Tapi ku tak sangka.....
Saat ku termenung mengenangmu....
Tiada lagi dirimu....
Yang pergi tinggalkan diriku....
Tanpa jawapan yang benar-benar ku perlu....
Dari soalan yang ku luahkan padamu...
Adakah kau sudi menjadi pengganti dirinya?
sebulan berlalu,ku menanti jawapanmu...
akhirnya kau datang dekat padaku....
membawa khabar yang membungakan hatiku...
yang kau sudi menjadi kekasihku.....
Dan kini aku menjadi aku....
Hasil sentuhan tulus cintamu...
Aku bangkit dari tidurku...
Mengatur langkah melupai memori pahitku...
Dan ku belajar menerima dirimu....
Terima ksih atas segalanya....
Kau bawa harapan pada diriku...
Kau bawa sinar dalam hatiku....
Kau bawa cahaya dalam cintaku....
Semoga kasih kita sentiasa berpanjangan...
Dan aku berjanji pada dirimu....
Kan ku setia menjaga dirimu....
Sehingga ke hujung waktu usiaku....
Memegang tanganmu sepanjang hidupku....
Menjadi raja dalam hatimu...
Saat ku termenung....
Kau sudah ada di hatiku....
Hanya tawamu memikat kalbuku...
Hanya hatimu di dalam hatiku....
Aku sayang padamu....
Jika aku bukan pelita yang mampu menerangi malam,
memadailah aku menjadi kunang-kunang
yang menemani dikegelapan...

0 comments:

Post a Comment