Tuesday, February 10, 2009

KENAPA???

4:48 AM

kenapa bila kita bertemu dulu,
aku yang diam dan kau yang bercakap?
sebab aku malu padamu....
kenapa bila kita bercakap dulu,
pasti aku yang akhirnya membisu?
sebab aku ingin kau tahu aku akan sentiasa memenangi dirimu...
kenapa bila kita bergaduh dulu,
pasti aku yang akhirnya mengalah?
sebab aku begitu menyayangimu....
kenapa bila kita berjalan dulu,
aku yang ada di belakang dirimu?
sebab aku begitu takut kau hilang dari pandanganku...
kenapa bila kita berbual dalam tepon dulu,
aku akan suruh kau letak dulu?
sebab aku ingin pastikan kau selamat di situ...
kenapa bila aku luahkan cinta padamu dulu,
kau pula yang diam?
sebab kau tak sangka aku suka padamu....
kenapa bila aku ucap kata cinta padamu dulu,
kau pula yang membisu?
sebab kau sedang mengawal rasa gembiramu...
kenapa bila kita bertemu sekarang,
aku yang bercakap dan kau terdiam?
sebab kau begitu ingin mendengar suaraku selamanya...
kenapa bila kita bercakap sekarang
kita akan sama-sama terbisu?
sebab kita tak perlu lagi bercakap
untuk nyatakan rasa cinta di hati...
kenapa bila kita bergaduh sekarang,
kita sama-sama minta maaf?
sebab kau dan aku tahu kita saling memahami
dan bertolak ansur....
kenapa bila berjalan sekarang,
kau dan aku seiring sejalan?
sebab kita saling memerlukan....
kenapa bila berbual dalam tepon sekarang,
kita gilir-gilir amik turn letak tepon dulu?
sebab kau ingin aku selamat seperti juga dirimu....
kenapa bila aku luahkan cinta padamu sekarang,
kau tersenyum padaku,
sebab kau bahagia ada di sampingku...
kenapa bila aku ucap kata cinta padamu sekarang,
kau juga ucap yang sama padaku?
sebab kau tahu aku cinta padamu
dan kau juga cinta padaku....

0 comments:

Post a Comment